Handelsbetingelser

Handelsbetingelser ved køb af medlemskaber og varer hos Gigtforeningen

Tak, fordi du har valgt at støtte Gigtforeningens arbejde for et bedre liv med gigt. Måske har du valgt at støtte foreningen med et medlemskab eller et varekøb i vores webshop. I begge tilfælde vil du modtage en ordrebekræftelse, der enten oplyser om antal og hvilke varer, du har bestilt, og/eller information om den type medlemskab, du har valgt. Af ordrebekræftelsen fremgår også den samlede pris alt inklusive.

 

Køb af varer

Betaling

I Gigtforeningens webshop kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard og via MobilePay. Alle priser på varer og fragt er inklusive moms.

Varer betales online i Gigtforeningens webshop. Ønsker du råd og vejledning, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 39 77 80 10, i tidsrummet mandag-fredag kl. 10-14.

Der tages forbehold for prisændringer på varerne i webshoppen. Den angivne pris på hjemmesiden er altid den gældende pris.

Beløbet for den vare, som du har bestilt, bliver først trukket på dit betalingskort, når varen er afsendt fra Gigtforeningen.
Dette websted anvender Nets Easy Betaling med kort her er derfor sikkert og godkendt af Nets.

Levering 

Alle bestillinger leveres med PostNord.

Oplyst afsendelsestidspunkt er vejledende, og Gigtforeningen tager forbehold for udsolgte varer.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Varen afsendes i løbet af 1-2 hverdage, fra vi har modtaget din bestilling. Du vil typisk få din vare leveret 2-3 dage efter bestilling, medmindre andet er angivet.

Fragt

Gigtforeningen sender alle breve og pakker med PostNord. Fragtprisen fremgår af din indkøbskurv og din ordrebekræftelse. 

Vær opmærksom på, at foldere og hæfter bliver sendt som almindelige breve. Disse breve er ikke forsikrede og kan ikke spores med Track & Trace. Breve sendes på eget ansvar. Forsendelser sendt som almindeligt brev kan være op til fem dage undervejs.

Hvis du vælger levering til PostNord Pakkeshop, får du automatisk besked om, at pakken er leveret. Du modtager beskeden på mail og sms, som du indtaster ved bestillingen.

Afhenter du ikke pakken eller hvis du nægter modtagelse fratrækkes et administrationsgebyr på 39 kr. fra ordren.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer fra den dag, du modtager varen. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du blot udfylde retursedlen, der er vedlagt i forsendelsen og vedlægge den i returforsendelsen. Returlabel er ligeså vedlagt din forsendelse

Varen skal være afsendt inden 14 dage, og du har pligt til at returnere varen i væsentligt samme stand og mængde, som den oprindelig er modtaget, meget gerne i originalemballagen.

På eventuelle lyd- eller billedoptagelser (cd'er, film, dvd etc.) må du ikke bryde forseglingen. Hvis du bryder forseglingen, kan du ikke fortryde købet.

Varer til intim brug vil ligeledes blive leveret i forseglet emballage. Af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, er disse varer ikke egnet til at blive returneret. Hvis du bryder forseglingen af disse varer, bortfalder fortrydelsesretten.

Ligeledes skal varer være ubrugte, hvis det er åbenbart, at ibrugtagning forringer varens værdi. Det gælder f.eks. puder og ponchoer. Du må prøve puderne med et betræk på, men du må ikke sove med dem. Hvis du har sovet med puden, kan den ikke sælges til en anden og er derfor værdiløs. Du vil derfor ikke kunne få dine penge tilbage.

Hvis du har brug for at returnere hele forsendelsen eller dele af den, har vi vedlagt en returlabel i din pakke for at gøre det nemmere for dig. Udfyld felterne og vedlæg sedlen i pakken. Du kan også udfylde fortrydelsesformularen her.

Ved returnering skal varen afsendes inden 14 dage fra modtagelsesdatoen. Vi gør opmærksom på, at du selv skal betale fragten, hvis du har fortrudt dit køb.

Sådan sender du pakken retur

  • Sørg for at pakke varen godt ind – evt. i dens oprindelige emballage.

  • Udfyld og vedlæg denne returseddel.

  • Fjern den gamle forsendelseslabel og klæb den vedlagte returlabel på pakken.

  • Indlever returpakken på nærmeste PostNord-posthus eller pakkeshop.

Vi gør opmærksom på, at der kan gå 1–2 dage, før pakken er hos os, og op til 1 uge før pengene er retur.

Reklamation

Du er som forbruger omfattet af købelovens beskyttelsesregler, hvilket blandt andet betyder, at du har 2 års reklamationsret ved fejl eller mangler på den vare, som du har købt. Hvis varen er mangelfuld, det vil sige, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen, kan du vælge at få den ombyttet eller få pengene tilbage.

En ombytning forudsætter, at varen ikke er udsolgt.

Reklamationen skal fremsættes inden rimelig tid, efter at manglen er konstateret, og du bedes kontakte Gigtforeningens medlemsservice direkte på telefonnummer 39 77 80 10 (mandag-fredag kl. 10-14. Du skal oplyse ordrenummer.

Du kan også skrive en mail til webshop@gigtforeningen.dk.

Oplysning om øvrige klagemuligheder

En klage over en vare købt hos Gigtforeningen kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives på klageportalen

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop@gigtforeningen.dk

Information on options for alternative dispute resolution

If you wish to complain about a product purchased from us, you may apply for dispute resolution with: Center for Klageløsning (Centre for Complaint Resolution) under the Danish Competition and Consumer Authority Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Denmark. You can file a complaint via www.forbrug.dk

You can also use the European Commission's Online Dispute Resolution platform to file a complaint. This is especially relevant if you are a consumer resident outside Denmark, in another EU member state. File your complaint via the platform

When filing a complaint, you must state our email address webshop@gigtforeningen.dk

Produktansvar

Lovgivningens præceptive regler om produktansvar for producenter finder tilsvarende anvendelse i forholdet til Gigtforeningen.

Gigtforeningens privatlivspolitik

Gigtforeningens behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med god databehandlingsskik og gældende lovgivning.

Igen tak, fordi du støtter Gigtforeningens arbejde og god fornøjelse med dit køb.

Med venlig hilsen

Gigtforeningen
Gentoftegade 118
2820 Gentofte
Tlf. 39 77 80 10
info@gigtforeningen.dk
cvr: 42061611

Læs Gigtforeningens privatlivspolitik

Senest opdateret 05-07-2023